Secret View

Mystery shopping-markt opschudden

De Arnhemse startup Secret View haalde in 2022 1,5 miljoen euro op met een investeringsronde geleid door KIKK Capital, met Oost NL als partner. Met deze investering kan Secret View internationaal uitbreiden en de ontwikkeling van zijn mystery shopping platform versnellen. Oost NL investeerde vanuit het Participatiefonds Oost NL.

Secret View werd opgericht in 2015 met een missie om de mystery shopping markt op te schudden, een markt die decennialang geen echte innovatie kende. Traditionele mystery shopping partijen rapporteren vaak op verouderde manieren, waarbij gebruik wordt gemaakt van minder flexibele software die niet in eigen huis is ontwikkeld. Secret View heeft een intuïtief en effectief online dashboard gebouwd, waardoor het mogelijk is om de software continu te optimaliseren om opdrachtgevers de beste inzichten te geven.

De mystery shopping community bestaat uit gewone consumenten in plaats van professionele mystery shoppers. De leden van de community leveren gedetailleerde informatie op basis van echte ervaringen. Inmiddels worden de community en het platform door retailorganisaties wereldwijd ingezet om echte, hoogwaardige klantfeedback te verzamelen. Dankzij de inzichten van mystery shoppers kunnen deze bedrijven de customer journey optimaliseren, winkeloperatie versterken, verkoop verhogen en naleving van regelgeving verbeteren. Tot de klanten van Secret View behoren onder andere Albert Heijn, Rituals Cosmetics, Pathé, Dyson en SPAR. 

Investering voor marketing en productontwikkeling

Als winstgevend bedrijf gebruikt Secret View de investering om marketing en sales uit te breiden en productontwikkeling te versnellen, met als doel de operatie te optimaliseren en de waarde van onderzoeksresultaten te vergroten. "In de afgelopen jaren hebben we een ontzettend goed product en een grote, actieve internationale gemeenschap van mystery shoppers opgebouwd", zegt Niek Koning, oprichter van Secret View. "Door ons succes met een community van ruim 50.000 mystery shoppers in meer dan 30 landen, hebben we gevalideerd dat ons businessmodel ongelooflijk schaalbaar is. De investering van KIKK Capital en Oost NL zal worden gebruikt om onze oplossing naar een groter en internationaal publiek te brengen.”